İçeriğe geç

YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN ÖNERİLER

Coin trade etmeye nasıl başlanmalıdır?

Coin alıp satmaya başlamadan önce kendimizi hazırlamamız lazım. Acaba ben gerçekten para kazanabilir miyim? veya kaybedebilir miyim?  Kaybedersem buna razı olabilir miyim? Bunları iyi düşünüp öyle girmek lazım bu işlere. Bu işlerde psikolojiyi iyi kontrol edebilmek kazanmaktan çok daha önemlidir.

Bizim amacımız para kazanmak, herkes para kazanmak için girer bu piyasaya. Kimse kaybetmek için girmez. O yüzden kaybetme ihtimalimiz de olduğunu bilmemiz ve bizi üzmeyecek bir miktar ile başlamalıyız ki sonradan üzülmeyelim ve psikolojimiz bozulmasın.

Para mutluluk getirir mi? Bence para kullanmayı bilirsen elbette ki mutluluk getirir. Daha önce videolarda olsun Telegram grubumuzda olsun dediğim gibi; “parayı gönlünüze koymayın. Para bir amaç değil bir araç olmalı sizin için. İhtiyaçlarınızı giderirken kullanmanız gereken, ihtiyaç sahiplerine yardım etmemiz gereken bir araç olmalıdır. Parayla insan çok şey yapabilir; kumar oynayabilir, pavyona gidebilir yani kötü amaçlı kullanabilir. Bunun yanında parayı ailenle kullanabilirsin ailene destek çıkabilirsin, ev alabilirsin, araba alabilirsin, tatile çıkabilirsin. Bunlar insanları mutlu eden şeyler ve herkesin ihtiyacı olan şeyler. Yani parayı kullanacağımız yeri daha kazanmadan önce belirlemek en doğrusudur. Çünkü plansız gelen para insanı bozabilir.” şöyle düşünelim; şu an birçok kişi işsiz veya işini beğenmiyor. Bu piyasadan para kazanmak ve refah seviyelerini yükseltmek istiyor. Güzel bir işte çalışıp aynı zamanda bu piyasadan ek gelir olarak gören kişiler daha şanslı. Çünkü bu insanlar eğer ki zarar ederlerse ortalamayı düşürmek için aldıkları maaştan veya kazandıkları paradan ekleme yapıp zararlarını, ortalamalarını düşürebilirler. Çalışırken ek gelir elde etme şansları artar.

Yatırım yaparken yaptığınız yatırımı bir tüketim olarak düşünürseniz eğer kafanız çok daha rahat olacaktır. Yani borç çekerek veya kendinizi zora sokarak elinizdeki parayı bu yatırım işlerine atmanız sizin için büyük bir hata olacaktır. Çünkü hem borcun kötü psikolojisi üstünüze binecek hem de zarar ederseniz bunun kötü psikolojisi üstünüze binecek ve daha kötü sonuçlar ortaya çıkacak. O yüzden kesinlikle borçsuz, kendiniz bir şey satın alır gibi ekstra bir paranızı buraya atmanız lazım ki kafanız rahat olsun. Girdikten sonra şunu unutmayın; her açtığınız pozisyonun zarar etme ihtimali vardır. Her pozisyon sizin için risktir. Önemli olan bu riski yönetebilmektir. Psikolojinizin burada devreye girmesi lazım ve bu riski kontrol altına almanız lazım. Bazı arkadaşlar ne yapıyor? “Zarar ettim hemen satayım “deyip satıyor. Öncelikle sabır etmeniz lazım çünkü bu piyasa bir gün aşağı gidiyor bir gün yukarı çıkıyor. Genelde kazananlar sabredenler oluyor. Piyasa pozitif mi negatif mi onu belirlemeniz lazım. Örneğin elinizde olan 1000 doların 100ünü kaybetmeyi göze alarak işlem açmanız lazım. İşlem yapmadan önce kesinlikle güzel bir plan yapmanız ve o plana sadık kalmanız lazım. Eğer ki bir stop noktanız varsa o noktada mutlaka stop olmanız lazım. Ben %10 kar alacam diyorsanız %10 karda çıkmanız lazım. Yani fiyat stop noktanıza geldiği zaman “ya buradan biraz daha inip çıkabilir” derseniz kaybetmeniz gerekenden daha fazlasını kaybedersiniz ve planınıza sadık kalmamış olursunuz.

Ben genelde 4 saatlik grafiklere bakarak destek ve dirençleri belirliyorum. Daha işlemi açmadan önce kararımı veriyorum. Stopumu satış noktamı belirliyorum ve bir daha kararımdan caymayıp alımımı yapıyorum.

Biz coin seçimi yaparken önce temel analizini yapıp coini almaya karar veriyoruz. Sonra grafik üzerinde teknik analizini (destek, direnç, trend vb.) yapıp; alım noktamızı, stop noktamızı ve satış noktamızı belirliyoruz ve geriye sadece beklemek kalıyor.  Bu risk analizini kendimize empoze etmemiz lazım, iyice idrak etmemiz lazım ki rahatça pozisyon alabilesiniz. Pozisyonu açtıktan sonra kahvenizi yudumlayıp içiniz rahat şekilde arkadaşlarınızla sohbet edebilecek duruma gelmeniz lazım 😊. Zaten dediklerimi yaparsanız bilirsiniz ki 1000 dolar yatırdıysanız mesela paranız ya 950 dolara düşecek ya 1100 dolara çıkacak, öncesinde olacakları biliyorsunuz ve rahatsınız.

Sürekli eğitimlerde olsun videolarda olsun biz grubumuzda zaten direnç ve destek noktalarını veriyoruz. Teknik analiz yapmasanız bile Telegram grubumuzdaki noktalara bakarak işlem açıp rahat bir şekilde bu piyasada kazanç elde edebilirsin. Para piyasaları anlık karar alma yeri değildir. Bu size kaybettirir. Duygusal olarak işlem açma yeri hiç değildir. Destekten al dirençten sat, stopunu koy satışını koy için rahat uyu gerisi kolay 😊. Hepinize bol kazançlar.

2 Yorum

  1. Yavuz Selim Yavuz Selim

    Hocam teşekkür ederim çok faydalı bilgiler.

  2. Arif Üstünsoy Arif Üstünsoy

    Kaleminize sağlık hocam

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir